Παιδιά ηλικίας 4-6 ετών

Παιδιά ηλικίας 4-6 ετών

Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Παιδιατρική Εταιρεία, για τα υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά, ηλικίας έως 6 ετών, των οποίων ο ΔΜΣ βρίσκεται μέχρι και το 98ο εκατοστημόριο, στόχος είναι η διατήρηση του σωματικού βάρους ή η πτωτική τάση του ΔΜΣ στις καμπύλες ανάπτυξης. Για τα παχύσαρκα παιδιά, ηλικίας έως 6 ετών, που ο ΔΜΣ υπερβαίνει το 99ο εκατοστημόριο, συνίσταται η βαθμιαία απώλεια βάρους (όχι περισσότερο από 0,5 kg/μήνα) μέχρι την επαναφορά του ΔΜΣ κάτω από το 98ο εκατοστημόριο.

Διατροφικές ανάγκες

Ενεργειακές ανάγκες

Μακροθρεπτικά συστατικά

Μικροθρεπτικά συστατικά

Συστάσεις για διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους

Φυσική δραστηριότητα                                                      

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Εθνικού Οργανισμού Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής των ΗΠΑ (National Association for Sport and Physical Education – NASPE), τα παιδιά έως 5 ετών θα πρέπει να συμμετέχουν τόσο σε οργανωμένες δραστηριότητες (π.χ. μαθήματα κολύμβησης) όσο και σε ελεύθερες δραστηριότητες (π.χ. παιχνίδι στην παιδική χαρά, βόλτα με κατοικίδια) διαβαθμισμένης έντασης για τουλάχιστον 1 ώρα ημερησίως, αποφεύγοντας τις περιόδους αδράνειας οι οποίες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τη 1 ώρα ημερησίως.

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, τα παιδιά από 5 ετών και άνω θα πρέπει να συμμετέχουν σε δραστηριότητες διαβαθμισμένης έντασης (μέτριας και υψηλής) για τουλάχιστον 1 ώρα ημερησίως, ενώ θα πρέπει να συμμετέχουν τουλάχιστον 3 ημέρες εβδομαδιαίως σε υψηλής έντασης δραστηριότητες και δραστηριότητες που ενδυναμώνουν τους μυς και τα οστά. Οι παρατεταμένες περίοδοι (δύο ώρες ή περισσότερο) αδράνειας αποθαρρύνονται, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των πρωινών ωρών.

Ο χρόνος παρακολούθησης (π.χ. τηλεόρασης, Η/Υ) είναι έως 2 ώρες την ημέρα.

Παράρτημα: Ενδεικτικά διαιτολόγια διαβαθμισμένων θερμίδων

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ 1200 kcal

Πρωινό:
– 1 φλιτζ. γάλα
– ½ φλιτζ. δημητριακά

Δεκατιανό:
– ½ φρούτο μικρό κομμένο σε κομμάτια

Μεσημεριανό:
– Όσπρια (60 γρ.)
– ½ φλιτζ. λαχανικά
– 2 κ. γλ. ελαιόλαδο

Απογευματινό:
– ½ φρούτο μικρό κομμένο
– 1 γιαουρτάκι

Βραδινό:
– 1 φλιτζ. λαχανικά
– 1,5 κ. γλ. ελαιόλαδο
– ½ φέτα ψωμί
– 30 γρ. τυρί
– ½ φλιτζ. γάλα

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ 1800 kcal

Πρωινό:
– 1 φλιτζ. γάλα
– ½ φλιτζ. δημητριακά

Δεκατιανό:
– 1 φρούτο μικρό κομμένο σε κομμάτια
– ½ τοστ ολικής άλεσης με 30 γρ. τυρί

Μεσημεριανό:
– Κοτόπουλο(90 γρ.) ψητό
– ½ φλιτζ. μακαρόνια
– 1 φλιτζ. λαχανικά
– 3 κ. γλ. ελαιόλαδο

Απογευματινό:
– ½ φρούτο μικρό κομμένο
– 1 γιαουρτάκι
– ½ φλιτζ. λαχανικά

Βραδινό:
– 1 φλιτζ. λαχανικά
– 2 κ. γλ. ελαιόλαδο
– 1 φέτα ψωμί
– 30 γρ. τυρί
– 1 φλιτζ. γάλα

Πηγές

  1. Holt, K., et al., Bright Futures: Nutrition, 2011, American Academy of Pediatrics (AAP).
  2. ChooseMyPlate.gov. [cited 2013 May 1st]; Available from: http://www.choosemyplate.gov/.
  3. Mahan, L.K., et al., Krause’s food & the nutrition care process. 13th ed2012, St. Louis, Mo.: Elsevier/Saunders. xix, 1227 p.
  4. U.S. Department of Agriculture and U.S. Department of Health and Human Services. Dietary Guidelines for Americans, 2010. 7th Edition, Washington, DC: U.S. Government Printing Office, December 2010.
  5. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition, and Allergies (NDA). Scientific Opinion on Dietary reference values for water . EFSA Journal 2010; 8(3):1459.[48pp.]. doi:10.2903/j.efsa.2010.1459.Available online: www.efsa.europa.eu
  6. Eating for Healthy Children: From 2 to 12 years old. 2012. Wellington, New Zealand: Ministry of Health.
  7. Crawley, H., Eating well for under-5s in Child Care: Practical and nutritional guidelines, 2nd Edition2006, The Caroline Walker Trust.
  8. Fun not fuss with food: Information for parents, 2005, The State of Queensland, Queensland Health.
  9. Alberta Nutrition Guidelines for Children and Youth: A Childcare, School and Recreation/Community Centre Resource Manual, 2012, Alberta Governement. p. 106.
  10. Healthy Eating for Preschool children-age 2-5 Years: A Guide for Parents and Caregivers, 2009, Department of Health and Communti Services, Government of Newfoundland and Labrador: Canada.
  11. Food and Nutrition Guidelines for Pre-School Services, 2004, Health Promotion Unit of the Department of Health and Children, Ireland.
  12. Active Start: A Statement of Physical Activity Guidelines for Children From Birth to Age 5. 2nd Edition ed2009: NASPE National Association for Sport and Physical Education
  13. Canadian Physical Activity Guidelines, Canadian Sedentary Behaviour Guidelines: Your Plan to Get Active Every Day. 2012. Canadian Society for Exercise Physiology.
  14. Global Recommendations on Physical Activity for Health: 5-17 years old, 2011, WHO.